En hållbar ekonomi för Sotenäs framtid

Miljöpartiet arbetar för en hållbar och cirkulär ekonomi som gynnar både människor och miljö. Vi vill öka lokala matproduktion och använda kommunala upphandlingar för att stödja hållbara mål. Genom att främja cirkulär produktion och ekologisk mat i våra tillagningskök, minskar vi resursförbrukningen och stödjer lokala producenter. Vi ser även behovet av en markreserv för framtida bostäder för att möta långsiktiga behov.

För att stärka den lokala ekonomin vill vi utveckla torghandeln, skapa fler odlingslotter och uppmuntra delningsekonomin genom företagarhus och kontorshus för småföretagare. Vi satsar också på turism året runt genom att förbättra vandringsleder, cykelvägar och kulturinitiativ som Stenens Hus.

Vi tror på ett ekonomiskt system där restprodukter blir råvaror och där alla har tillgång till prisvärda och hållbara bostäder, inklusive fler hyresrätter. Vårt mål är att skapa en ekonomisk miljö där både naturen och människorna trivs och frodas.

Nyheter på Ekonomi