Härryda
Miljöpartiet i Härrydas vision är en hållbar och grön kommun med delaktiga invånare.
Kommunpolitiskt program | Facebook | Instagram
Miljöpartiet i Härrydas vision är en hållbar och grön kommun med delaktiga invånare.
Kommunpolitiskt program | Facebook | Instagram
Vi måste ställa om samhället så att långsiktiga lösningar prioriteras framför kortsiktiga vinster. I en hållbar kommun satsar vi på personalen och möjliggör förbättringar som ger goda resultat på sikt. Vi tror på en demokrati
med aktiva och delaktiga medborgare. Vi vill ha ett samhälle där individen ges möjlighet att, efter förmåga, bidra till samhällets utveckling och där alla har lika rättigheter. Samhället måste stå som garant för en trygg välfärd, där alla erbjuds nya chanser att växa och utvecklas genom livet.
Välfärden ska ge människan frihet och trygghet. Ett rikt liv kännetecknas av självbestämmande, socialt umgänge och möjlighet till deltagande. Satsning på verksamheter för inom välfärden innebär stora mänskliga och långsiktiga vinster.
Miljöpartiet i Härryda vill öka satsningarna på vår välfärd så att alla kommunens invånare får möjligheten att leva ett rikt liv.
Planeringen av vår kommun ska genomsyras av en helhetssyn som sätter människans och miljöns långsiktiga välmående i centrum. Miljöpartiet vill att Härryda kommun tar sig an vårt lokala mål om 1,5 procent befolkningsökning per
år på ett ansvarsfullt och långsiktigt hållbart sätt. Infrastrukturen ska underlätta för kommunens invånare att göra hållbara val. Gång och cykel ska prioriteras som färdsätt vid planering inom våra tätorter och en väl fungerande och billig kollektivtrafik ska finnas. Invånarnas möjligheter att njuta av natur och rekreationsområden ska stärkas.
Försök med en annan filtrering eller sökning.
Försök med en annan filtrering eller sökning.
Marie är vår ledamot i kommunstyrelsen och Mats är vår ordförande.
Ledamot i Kommunfullmäktige Ersättare i Kommunstyrelsen och Välfärdsnämnden
Ledamot i Kommunfullmäktige Ersättare i Kommunstyrelsen och Välfärdsnämnden
Ledamot i kommunstyrelsen