DUELLEN – debatt mellan Bah Kuhnke & Tobé

Var med när Moderaternas Tomas Tobé och Miljöpartiets Alice Bah Kuhnke debatterar några av EU-valets hetaste frågor – och bestäm vilka frågor de ska debattera!

Debatten äger rum på Krog & Company, Drottninggatan 23, 3 maj 18.00. Moderator är Lillian Sjölund. Duellen arrangeras av de två Europaparlamentarikerna.

I Europavalet 2019 blev Tomas Tobé (M) och Alice Bah Kuhnke (MP) Sveriges populäraste EU-politiker sett till antalet personkryss. Nu möts de i en debatt om klimat, migration och en tredje fråga som publiken väljer!

Debatten är en del av Tomas Tobés och Alice Bah Kuhnkes gemensamma debatturné, och stoppet i Gävle är den fjärde debatten av nio.

Debatterna äger rum i följande städer och är öppna för allmänheten: Uppsala, Gävle, Lund, Helsingborg, Göteborg, Borås, Umeå, Västerås och Stockholm. Debatterna syftar till att öka valdeltagandet och engagemanget inför förtidsröstningens start den 22a maj och själva valdagen till Europaparlamentet den 9 juni.