Styrdokument för upphandling  – motion

Styrdokument för upphandling 

All upp handling föregås av ett antal logiska steg fram till att upphandlingen är genomförd och då går upphandlaren in i ett skede av förvaltning – styrning, kontroll, rapportering, kvalitetsgranskning och kanske mot uppsägning av kontrakt. Start sker med planering av
upphandlingen, kartläggning och specifikation av krav och innehåll, ”scanning” av tänkbara leverantörer, analys av förutsättningar och fastställande av upphandlingsunderlag. Sen sker upphandling och bedömning av kandidater utifrån indikatorer viktiga för innehållet i
leveransen och fastställda formella krav – s.k. utvärderingskriterier.
Genomförandet avser också kontraktsskrivning med utvald kandidat plus gärna skarpa kontraktsvillkor som reglerar relationen mellan upphandlare och leverantör. När kontraktet sedan löper går arbetet in i den nämnda förvaltningsfasen.

Nyheter på ämnesordet

Örebro län, 19 november 2024

Debatt: Nu behöver skolan en digitaliseringsstrategi!

Skåne, 19 november 2024

Skånska sjukhus borde få ta emot evakuerade patienter från Gaza

Örebro län, 16 november 2024

NA Debatt: Elförsörjning för kommande generationer

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter