Styrdokument för upphandling  – motion

Styrdokument för upphandling 

All upp handling föregås av ett antal logiska steg fram till att upphandlingen är genomförd och då går upphandlaren in i ett skede av förvaltning – styrning, kontroll, rapportering, kvalitetsgranskning och kanske mot uppsägning av kontrakt. Start sker med planering av
upphandlingen, kartläggning och specifikation av krav och innehåll, ”scanning” av tänkbara leverantörer, analys av förutsättningar och fastställande av upphandlingsunderlag. Sen sker upphandling och bedömning av kandidater utifrån indikatorer viktiga för innehållet i
leveransen och fastställda formella krav – s.k. utvärderingskriterier.
Genomförandet avser också kontraktsskrivning med utvald kandidat plus gärna skarpa kontraktsvillkor som reglerar relationen mellan upphandlare och leverantör. När kontraktet sedan löper går arbetet in i den nämnda förvaltningsfasen.

Nyheter på ämnesordet

Örebro län, 26 februari 2025

TV4 Debatt mellan L och MP om den nya föreslagna läroplanen: ”Experimentverkstad”

Halland, 22 februari 2025

Remissvar klimat- och energiplan för Halland

Örebro län, 18 februari 2025

ETC: Vändningen om betygen – ingen elev ska underkännas

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter