Tänk om

Den gröna omställningen sker här och nu och det är vi som leder den. Miljöpartiet ställer steg för steg om Sverige men vi har mycket kvar att göra.

Bild på naturBild på natur

Tänk om vi ändrar systemet och inte klimatet

Alltför många politiker har under alltför lång tid skyddat systemen istället för miljön. Nu har vi ändrat på det. Vi har gjort utsläppen fem gånger så dyra och på grund av det stänger kolgruvor över hela Europa. Samtidigt har vi gjort elbilar billigare, ökat antalet naturreservat med 1000 nya områden och nu också sett till att det finns mycket mer pengar till att återställa våtmarker och bevara mer urskog, och vi är långt ifrån klara.

Läs mer!

Tänk om vi slutade förstöra vår planet

Den gröna omställningen sker här och nu. Vi kan rädda klimatet och ställa om samhället – men då måste alla göra sitt. Nu vänder vi på varje sten för att kapa utsläppen och sluta göra fel. Vid varje förhandlingsbord krävs det någon som på riktigt vågar prioritera planeten. Det har Miljöpartiet gjort i snart 40 år. Och vi kommer inte ge upp förrän vi kan lämna över ett hållbart samhälle till våra barn.

Läs mer!

Tänk om du var med och förändrade världen

Trots att skogar brinner och torka breder ut sig finns det fortfarande partier som tror att det är någon annan, någon annan gång och någon annanstans som kommer rädda den här planeten. Miljöpartiet har slagits för klimatet i snart 40 år. Vi är redo att slåss i 40 år till, och så många år efter det som kommer krävas. Det är lång väg kvar, och vi behöver dig. Bli medlem och hjälp oss att snabba på omställningen.

Bli medlem!