Politik som gör skillnad i Kungsör

Kungsör

De senaste åren har vi suttit i majoritet med Socialdemokraterna, vänstern och liberalerna. Vi tycker det har varit ett bra sammarbete som gett oss möjlighet till verklig påverkan. Under de här åren har vi varit med och sett till att en ny skola byggs, samt en utbyggnad av äldreomsorgen och dessutom en påbörjan till nytt centrum.Kollektivtrafiken såväl med buss som med tåg har både fått ett ökat antal resenärer och en stor ökning i antal turer samt turer på helger och kvällar, något som vi hoppas kunna fortsätta arbeta med liksom en interkommunal lösning för de som inte bor nära regionaltrafiken.Under de kommande åren finns det många priioriterade frågor, många är partigemensamma, men vi vill att de ska ske i samklang med klimat och miljö och med tanke på alla invånare. Vi vet att människor som lever väl och känner sig trygga, också orkar ta hand om sin omgivning, dvs de orkar bry sig om miljö, klomat och om andra människor. Denna vetskap gör att alla frågor är viktiga frågor för miljöpartiet.Prioriterade frågor kommande åren:Öka klimat och miljömedvetenheten på alla nivåer i Kungsör, såväl inom offentlig förvaltning, företagarna och alla vi invånare..Vi harmedlemsweb

Aktuellt i Kungsör

Aktuellt i Sverige

Dubbel kritik från Klimatpolitiska rådet: regeringen lämnar Sverige utan plan – och ljuger om det

MP kräver återupptaget svenskt bistånd till Gaza

MP kräver mer el och grön baskraft

Nyckelpersoner

Kerstin Åkesson